Copywriting a nové trendy pro rok 2023

Posledních 15 let, kdy nad našimi životy převzali vládu mobily, internet, sociální sítě, blogy apod., vidíme obrovskou dynamiku v trendech komunikace. Co platilo včera, dnes už je zastaralé. Chceme-li uspět v digitálním prostředí, je nutno tyto trendy sledovat.To platí i pro copywriting. Chceme čtenáře oslovit a vynést aktuální témata. Řídíme se tím, že atraktivní obsah = větší dosah. 

Můžeme říct, že copywriting je součástí širšího marketingu. Má za úkol přitahovat publikum a vytvořit textový obsah. Ať už budujeme značku, píšeme blog, texty na webové stránky, newslettery, příspěvky na sociální sítě či cokoliv jiného, úkol copywritingu je zaujmout a předat informaci. 

Držte krok s dobou a sledujte aktuální trendy. Nebojte se neustále vzdělávat a doplňovat si informace. V dnešní době to jde snadno. Vše máte jako na dlani, právě pomocí online webinářů a školení, na které je možné podívat se i zpětně.

Každá firma si volí svůj specifický způsob komunikace směrem ven a liší se i tonalitou textu, ale stejně jako v jakémkoliv jiném oboru, i zde je potřeba být aktuální, sledovat trendy a přitáhnout co nejvíce lidí. Textový obsah si přizpůsobujeme na základě jeho využití a optimalizujeme dle současných marketingových trendů. 

Co teď frčí a jak na to? 

  • Buďte vždy aktuální a pište text tak, aby byl obsah dobře vyhledatelný. Pracujte s klíčovými slovy a SEO nástroji. Váš text je marketingový nástroj, který má jasný cíl.
  • Sociální sítě. Není síť jako síť a každá má svoje specifika. Prozkoumejte nejdříve platformu, pro kterou píšete. Facebook a LinkedIn vyžaduje delší a propracovanější text. Na Instagramu a Tik Toku převažuje vizuální obsah a potřebují text doprovodný. Community management na sociálních sítích je součástí komunikační strategie, kterou musí copywriting následovat a udržovat správný „tone of voice“.
  • Screenwriting nebo chcete-li scriptwriting. Pokud bychom chtěli výraz přeložit a nebýt úplně krkolomní, nabízí se použít sousloví „psaní scénáře“. Jedná se o dovednost, kterou využíváme při vytváření podcastů, webinářů, videí atd.
  • Psaní blogu. Účinná neinvazivní forma reklamy, která vyžaduje atraktivní téma a poutavý text. 
  • Naučte se moderní způsoby psaní – například digitální psaní nebo listicle. Pokud jste tento výraz ještě neslyšeli, tak věřte, že listicle je hybrid seznamu a článku. V současné době je velmi oblíbený a má rámcově vyšší dosah. Při psaní listiclu potřebujete kvalitní obsah a informace. Výplňový text se zde téměř nepoužívá.

Stejně jako v jakémkoliv jiném oboru i v copywritingu je třeba držet krok s trendy a dobou. Je třeba sledovat vývoj trendů a občas se i něco doučit a doplnit si své znalosti, aby byl váš copywriting použitelný a přizpůsobivější pro širší škálu projektů. 

A co texty psané umělou inteligencí? O tom třeba zase příště…

  • Share this post

    Mějte přehled o nejnovějších pozicích a přístup k VIP článkům

    Přihlaste se k odběru čerstvých aktualit, VIP článků a nejnovějších pozic, které vám mohou pomoci nastartovat kariéru.


    Karierio by Frontman

    Frontman pomáhá inovativním firmám růst v těchto oblastech: technologie, zemědělství, development a služby. Propojuje firmy s talenty a talenty se zajímavými pracovními příležitostmi. A to vše začíná právě tady na kariérním portálu Karierio!